Paleo diéta je typická veľkým množstvom tukov v strave a naopak znížením prísunu sacharidov. Tuky by mali podľa tohto typu stravovania zaberať 50 – 60 % , cukry  20 – 30 % a bielkoviny 25 – 20 % z celkového energetického príjmu. Medzi dovolené potraviny patrí mäso, vajcia, morské plody či čerstvé ryby. Ovocie, zelenina, orechy či kokosový a balzamikový olej stále zapadajú do pravidiel paleo diéty. Medzi zakázané potraviny patria obilniny, strukoviny, zemiaky, mliečne výrobky, sladkosti, soľ, rafinovaný cukor ale aj alkohol.

Ovsené vločky patria medzi obilniny, preto nezapadajú do paleo diéty. „Ovsená“ kaša sa však dá spraviť aj bez ovsených vločiek. Štruktúra tejto kaše je jemnejšia než skutočná ovsená kaša ale môže fungovať ako chutná náhrada, ak sa neviete vzdať ovsených vločiek. Ochutiť si ju môžete javorovým sirupom, orechmi, ovocím, arašidovým maslom, sušeným ovocím, škoricou či kakaom.

Na základ budete potrebovať:

  • ½ plechovky kokosového mlieka PLUS ¼ šálky vody alebo ¼ rastlinného mlieka. Veľmi dobre funguje kokosové mlieko.
  • 3 pl kokosovej múky
  • 2 pl strúhaného kokosu
  • ½ rozmačkaného banánu
  • Topping navrch podľa vlastného výberu

paleo kokosová kaša

  1. V  menšom hrnčeku zmiešajte všetky tekuté ingrediencie, kokosovú múku a strúhaný kokos. Priveďte k varu , prikryte pokrievkou, znížte teplotu a nechajte variť 2 -3 minúty. Premiešajte.
  2. Môžete pridať trošku viac mlieka aby ste docielili redšiu konzistenciu.
  3. Pridajte rozpučený banán a vmiešajte do kaše.

Originálny recept nájdete TU

 

Anet Petrejová

Spracovala pre vás | Anet Petrejová
#kokosovesk nájdete aj na

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *