Aj chutné lievance môžu byť tým správnym štartom do dňa. Hlavne ak ide o ich zdravšiu variantu. Bez pridaného cukru, bez múky a mlieka. Dopriať si ich môže teda naozaj každý. Ich príprava vám zaberie okolo 20 minút ale konečný výsledok stojí naozaj zato. Nejde len o obyčajné banánové lievance.

V týchto je aj jablko, ktoré je bohatým zdrojom vápnika, draslíka či horčíka. Konzumácia jabĺk podporuje činnosť tráviacej sústavy a dokonca pôsobí blahodárne na imunitu. Ďalšou ingredienciou sú ovsené vločky, ktoré slúžia ako taká menšia náhrada múky. Tie sú neskutočným zdrojom vlákniny a tiež podporujú fungovanie tráviacej sústavy. Zdravie sa v konečnom dôsledku prenáša hlavne tráviacou sústavou preto je konzumácia potravín s vysokým obsahom vlákniny blahodárna pre metabolizmus a pomáha pri boji s nadbytočnými kilami.

Pri príprave lievancov buďte trpezliví. Prvý lievanec berte ako skúšku, ten sa málokedy podarí. Pri ďalších, keď už je panvica dostatočne rozpálená si dajte načas. Uponáhľanosť sa prejaví hlavne z estetickej stránky. Nedopečené lievance sa zvyknú potrhať, preto ich na panvici opatrne obracajte, až keď sa na ich povrchu objavia malé bublinky. Dobrú chuť =)

Budete potrebovať:

• 4 pl ovsených vločiek
• ½ banánu
• ½ menšieho jablka
• 2 vajcia
• 2 čl arašidového masla
• Čučoriedky
• Chia semienka
• Javorový sirup
Restované kokosové lupienky RadicalOrganics

Postup:

1. V miske si rozmiešajte 2 vajcia. Pridajte ovsené vločky. Chvíľku nechajte postáť, aby  vločky zmäkli.

2. Pridajte banán, ktorý rozpučte a jablko, ktoré treba buď nastrúhať alebo ak máme dozreté jablko, stačí pokrájať. Všetko spolu dôkladne premiešajte.

3. Na rozpálenom oleji pečte lievance s priemerom okolo 5 cm. Treba si dať pozor na intenzitu pečenia. Na väčšom ohni vám môžu lievance zhorieť. Najlepšie je piecť na malom ohni asi 2 minúty a panvicu počas pečenia zakryť pokrievkou, aby sa lievance prepiekli rovnomerne. Na niektoré lievance môžete počas pečenia pridať čučoriedky alebo chia semienka

4. Naservírujte na tanier, ozdobte arašidovým maslom, chia semienkami, čučoriedkami a prelejte javorovým sirupom.

 

Anet Petrejová

Spracovala pre vás | Anet Petrejová
#kokosovesk nájdete aj na

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *